

Değerli Anne ve Babalar;
Uygulama anasınıfımız 1969 yılından bu yana topluma hizmet veren öncü bir eğitim kurumudur.Konya ilinde açıldığı dönemde ilk ve tek olan uygulama anasınıfımı, günün ihtiyaçlarına göre çeşitli isimler almış,Kız Sanat Mektebi,Kız Sanat Enstitüsü,Kız Meslek Lisesi , Kız Teknik ve Meslek Lisesi adlarıyla devam etmiş olup halen Meram Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak eğitim ve öğretime devam etmektedir.
Meram Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Anaokulu olarak; öğrencilerimizin zihinsel, bedensel ve psikolojik gelişimlerini destekleyen eğitim vermeyi, çocuklarımızın kişilik özelliklerini, bağımsızlık, yaratıcılık, sorumluluk ve paylaşma duygularını geliştirmeyi, toplum kurallarını öğrenmeyi ve yerinde kullanabilmelerini sağlamayı, liderlik duygusunu ve öz bakım becerilerini geliştirmeyi, ilgi duydukları konulara kolayca konsantre oldukları gibi diğer konulara da konsantrasyon sağlamaları için motive etmeyi, meraklı aktif ve araştırmacı birer birey olmaları için yaratıcılık ve yeteneklerini desteklemeyi, doğa ve dünya ile bağlantılı olmalarını amaçlamaktayız
Okulumuzda her çocuk özeldir ve bir tanedir.Her çocuğun istek ve ihtiyaçları önemlidir.Çocuğun ihtiyaçlarına cevap vermek temel prensibimizdir.Okulumuz ; çocuklarımız için eğlenerek öğrendikleri, sosyalleştikleri, kendilerini keşfettikleri, olumlu benlik geliştirdikleri ,keyifle beslendikleri, özbakım becerilerini gerçekleştirdikleri bir yaşam merkezidir.Yine çocuklarımız okuldaki etkinlikler sayesinde estetik ve yaratıcılık , çevresel duyarlılık, bilimsel merak konularında farkındalık geliştirmektedir.
Eğitimdeki bir diğer prensibimiz ise çocuklarımızın akademik becerileri öğrenmelerinin yanı sıra duygusal zekalarını geliştirmektir.Duygusal zekası yüksek olan çocuklarımızın hayat başarısının yüksek olacağı ve daha üretken olacağı inancındayız. Ayrıca her yüzyılda olduğu gibi içinde bulunduğumuz yüzyılda da kaliteli eğitim alan,duygu eğitimi gerçekleştirmiş bireyler toplumlara yön verirler.Duygu eğitiminde de amaç kendini tanıyan ,potansiyelini bilen ,duygularını yerli yerinde kullanabilen bireyler yetiştirmektir. Duygu eğitimi almış bireyler mutlu olmayı başarabilmektedir.
Dengeli ve yeterli beslenme için çocuk gelişim ve eğitimi bölümümüz tarafından hazırlanan yemek listeleri ve kullanılan kaliteli besin malzemeleri sayesinde çocuklarımız için yemek saatleri keyifle geçirilen vakitler olmaktadır.Tam gün eğitim uygulamalarında sabah kahvaltı, öğle yemeği ve öğleden sonra ise ara öğün niteliğindeki yemek verilmektedir. Yarım gün eğitim uygulamasında ise sabah kahvaltı ve öğle yemeği verilmektedir.Beslenme programındaki amacımız;her çocuğun her gıdayı severek yemesi;dengeli ve yeterli beslenmeyi alışkanlık olarak içselleştirmesi,yemekte uyulması gereken görgü kurallarını öğrenmesidir.
Veli toplantıları ,veli seminerleri, bireysel veli görüşmeleri,uyarı panoları, anneler günü programı,babalar günü, özel gün ve haftalar, 23 Nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı, sinema günleri, bahçe partileri, ev ziyaretleri ve doğa gezileri gibi eğitici-öğretici faaliyetler ve mezuniyet programları ile okulumuz velilerinin eğitimin önemli bir parçası olduğunu göstermekteyiz.Veliler bizim için çocuklarımız kadar değerlidir, Her türlü pedogojik destek okul rehberliğimiz tarafından kendilerine sunulmaktadır.
Okulumuzda Uygulanan Eğitim-Öğretim Programları ve Aktiviteleri
- Aktif öğrenme.
- Problem çözmede değişik araç ve gereçleri kullanabilme.
- Beyin fırtınası.
- Ritim çalışması.
- Sanatsal etkinlikler.
- Stem eğitimi.
- Drama eğitimi.
- Anadil etkinlikleri.
- Fen ve doğa çalışması.
- Verilen bir problem durumunu tanımlayabilme, çeşitli çözüm yolları önerme ve uygun olanı tercih ederek çözüm yollarını denemeyi destekleyici aktiviteler.
- Mantıksal ardışıklığı oluşturma ve sonuçlarını anlama yeteneğini destekleyici aktiviteler.
- Nesneleri eşleştirme, sınıflama, gruplayabilme, sıralayabilme.
- Dikkati artırma.
- Benlik algısını geliştirecek aktiviteler.
- Diğer çocuklarla ve yetişkinlerle bir çok durumda etkileşimde bulunmayı destekleyen aktiviteler.
- Kendine güvenli ve bağımsız hareket etmeyi öğrenebilecekleri aktiviteler.
- Diğerlerini ve kendini kabul etmeyi ve değerli olduğunu anlayabilmeyi destekleyici aktiviteler.
- El-ayak-göz koordinasyonunu sağlamayı, duygu ve düşüncelerini motor hareketler yoluyla ifade edebilmeyi destekleyici aktiviteler.
- Koordineli ve ritmik hareket etme becerisini kazanmayı destekleyici aktiviteler.
- Kendi vücudunu ve yeteneklerini keşfedebilmeyi destekleyici aktiviteler.
- Sevmeyi, sevilmeyi, başkalarının hakkına saygı göstermeyi, kendi haklarını korumayı, insanlar arasında doğru ilişkiler kurmayı destekleyici aktiviteler.
Eğitim programları çocuklarımızın yaş gruplarına göre düzenlenmektedir.